Álláskeresés

Így állítsd összes személyes webfejlesztő portfólió oldaladat

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.9″][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

A portfolió oldal célja, hogy bemutassa a programozót és munkáit, mivel az érdeklődők többségének az itt látottak alapján alakul ki az első benyomása arról, hogy ki is ő valójában és mivel foglalkozik.

Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy a portfolió a lehető legjobb összképet mutassa. Cikkünkben a személyes portfólió oldalakkal kapcsolatos legfontosabb információkat szeretnénk bemutatni.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

Miért van szükség portfólió oldalra?

Ha valaki sikeres szabadúszó webfejlesztő akar lenni, akkor könnyen megtalálhatónak kell lennie a weben.

Amikor a leendő ügyfél rákeres a „szabadúszó webfejlesztő” kifejezésre a Google keresőben, akkor az az ideális, ha az online portfolió elérhetősége az első találatok között szerepel. Ez a legjobb módja annak, hogy valaki megmutassa magát, a szolgáltatásait és a projektjeit.

A jelentősebb, portfolióban szereplő projektekhez szükséges készségek és az elkészítésük által szerzett tapasztalatok segítenek elnyerni a leendő ügyfelek bizalmát.
 

Néhány tipp egy magas színvonalú portfolió összeállításához:

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

1. Legyen egyszerű!

 
A weboldalakra szánt szövegek esetében a legfontosabb szempont, hogy a lényeges mondanivalót tartalmazzák, és hogy minél kisebb legyen a terjedelmük. Azért is, mert a legtöbb ember türelmetlen, nemcsak a munkaszervezők és a munkaadók.

Az ügyfelek azonnali megoldásokat szeretnének, így ahogy rákattintanak egy portfolió oldalra, máris tudni szeretnék, hogy az mit tud kínálni számukra.

A legfontosabb tartalom legyen elől és középen, ne legyen túl hosszú és érthetően legyen megfogalmazva. Ha a „Rólunk/Rólam” rovat 30 bekezdésből áll, akkor több mint valószínű, hogy a leendő ügyfél el sem fogja kezdeni az olvasást.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://vizsgadrukk.hu/wp-content/uploads/2020/02/webfejleszto-portfolio-egyszeru-vizsgadrukk-1024×683.jpg” _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″ src__hover_enabled=”off|desktop”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

2. A design legyen modern és letisztult

 
A design alapján alakul ki a mindent eldöntő első benyomás a leendő ügyfélben. Magától értetődőnek tűnik, ennek ellenére gyakran látok olyan online portfoliókat mostanában, amelyek úgy néznek ki, mintha a 2000-es években készítették volna őket.

Nem tűnik merész kijelentésnek azt mondani, hogy egy webfejlesztő képességeinek bemutatására a portfolió a legfontosabb eszköz, mivel ez az egyetlen munka, amit a leendő ügyfél biztosan megnéz.

Emiatt döntő fontosságú, hogy a portfolió oldal megjelenése és működése is kifogástalan legyen. Ha az érdeklődő már itt hibákkal szembesül, akkor feltételezni fogja, hogy az illető nem elég alapos, precíz.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

3. Legyen meggyőző a domain és és tárhely!

 
A harmadik tanácsnak két fontos elem van: legyen megfelelő a domain név és a tárhely!
Gyakran fordul elő, hogy olyan portfolió értékelésére kérnek meg, aminek az elérhetősége valami olyasmi, mint a „valami.ingyenestarhely.hu” vagy más ingyenes aldomain-en fut.

Véleményem szerint, ha egy webfejlesztő fő portfoliójának domainje valami hasonló, akkor az azt sugallja, hogy az illető nem profi. Egy-egy kisebb projekthez elmegy az ilyen jellegű domain, de nem a személyes portfolióhoz.

Meglehetősen egyszerű megvásárolni egy domain nevet pár ezer Ft-ért és olcsón hozzáférhetővé tenni egy tárhely szolgáltató szerverén. Egy hanyagul megválasztott domain név nem fest túl jó szakmai képet egy webfejlesztő jelöltről.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

4. Ne túlozz a képességeiddel kapcsolatban!

 
A legjobb, ha az ember mindig őszinte a tudásával kapcsolatban. Attól hogy valaki elolvasta a „Ruby on Rails” oktatóanyagát, még nem lesz a téma szakértője.

Vannak olyan portfoliók, ahol szó szerint fel van sorolva az összes programnyelv és keretrendszer. Ez nem túlságosan bölcs dolog, mert a munkaadók nem hülyék, és egyből észreveszik, ha valaki csak felsorol minden webtechnológiát, amiről valaha hallott.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_image src=”https://vizsgadrukk.hu/wp-content/uploads/2020/02/webfejleszto-portfolio-kepesseg-vizsgadrukk-1024×683.jpg” _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

5. A portfólióban szereplő projektek legyenek valósak!

 
A személyes portfólióba érdemes belefoglalni vagy belinkelni a jelentősebb projektjeinket. Az a legjobb kialakítás, ha két szekció van a projekt rovatnál: az egyik a kész projekteket mutatja meg a másik pedig az alapjául szolgáló kódokat (például egy Github linken keresztül).

Persze vannak kivételek, amikor nem ez a legjobb megoldás. Például, ha valaki olyan applikációkat fejleszt, amelyeknek nincsen megjeleníthető front-end része, mint például a parancssori automatizálás. Ilyen esetekben érdemes egyszerűen csak a Github tárhely hozzáférést belinkelni.

Ezen kívül érdemes még képeket is feltölteni a projektjeinkről, de ez önmagában nem elég. Akkor ideális, ha demók és a kódokhoz hozzáférést biztosító linkek is fel vannak tüntetve a képek mellett.

Találkoztam már olyan portfoliókkal, amelyekben a projektekről csak képek voltak feltöltve, de semmilyen módon sem lehetett ténylegesen elérni vagy tesztelni a munkát. Bárki fel tud tölteni egy képet a portfoliójába, de egy webfejlesztőnek tudnia kell bizonytani a tudását valódi és elérhető példákkal.

A szakmai tudást olyan projekttel lehet a legjobban prezentálni, ami egy olyan termék színtű alkalmazást mutat be, aminek van valódi célja és önmagában is működőképes. Ilyen például egy weblap saját domainnel, amelyet a látogatók valóban használnak.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

6. Legyél válogatós a projektekkel!

 
Ha valaki autodidakta módon tanult webfejlesztést, akkor valószínűleg sok kisebb projekten dolgozott, hogy így fejlessze a készségeit és szerezzen tapasztalatot.

Nem lehet és nem is érdemes minden a „első vendégkönyvem” szintű alkalmazást belefoglalni a portfolióba.

Jó megoldás lehet kiválasztani a 3-6 legjobb projektet és azt bemutatni részletesen. Két nagy és színvonalas projekt feltüntetése előnyösebb, mint 10 kisebbé. Amikor egy webfejlesztő portfoliójáról van szó, akkor a minőség fontosabb, mint a mennyiség.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_image src=”https://vizsgadrukk.hu/wp-content/uploads/2020/02/webfejleszto-portfolio-projektek-vizsgadrukk-1024×683.jpg” _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

7. Ne használd fel online kurzusok során elkészített projekteket változtatás nélkül!

 
Manapság sok olyan kurzus van, amelyek úgy segítenek megtanulni egy webes technológiát, hogy egy közepes projekt megvalósításán keresztül mutatják be.

Abban az esetben, ha valaki egy online kurzus (pl. az Udemy kurzusa) során elkészített projektet tervez bemutatni a portfoliójában, akkor nagyon ajánlott megváltoztatni és egyedivé tenni.

Nem jó megoldás csak kimásolni és feltölteni a kódokat a Github tárhelyére a kurzus végeztével, majd úgy tüntetni fel, mintha az saját munka lenne.

A munkaadók ismerik ezeket a projekteket és rossz benyomást kelt, ha ilyennel találkoznak egy portfolióban, mert sok jelentkező próbálkozik ezzel.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

8. Légy könnyedén elérhető!

 
A portfolió fő célja, hogy munkát tudj szerezni vele, de ezt megbonyolítja hogyha az érdeklődő ügyfelek nem találnak valódi elérhetőséget, amin el is tudnak érni.

Online portfoliók esetében nyilvánvalóan egyszerűvé kell tenni az elérhetőség módját: az a legjobb megoldás, ha van egy külön „Elérhetőségek” menüpont.

Hogy mi kerüljön az ”Elérhetőségek” menüpontba? Az általában használt opciók teljesen megfelelnek, azonban jobb, ha minimum kétféle van megadva, például e-mail cím és telefonszám is.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_image src=”https://vizsgadrukk.hu/wp-content/uploads/2020/02/webfejleszto-portfolio-elerheto-vizsgadrukk-1024×683.jpg” _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

9. Amire érdemes odafigyelni: webes jelenlét és márkaépítés

 
A webes jelenlét és márkaépítés azt mutatja, hogy valaki elhívatott, motivált, szenvedélyes a szakmájában és nagy tudással rendelkezik. Az alapoktól érdemes kezdeni: a projektek arculata, színvilága és logója legyen mindig ugyanolyan a különböző platformokon, mert ezáltal lehetünk beazonosíthatók.

A következő lépés az egyedülálló tartalmak létrehozása legyen. Ezek lehetnek például webfejlesztéssel kapcsolatos praktikus cikkek vagy oktatóvideók egy YouTube csatornán. Az ilyen tartalmak megosztása azt jelenti, hogy valaki biztos a szakmai tudásában.

Természetesen a Github tárhely tartalma nagyon fontos része a hiteles márkaépítésnek. A különböző platformokon való jelenlét hozzájárul egy erős, személyes márka sikeres kialakításához. Nem minden lehetséges munkaadó fog alaposan utánanézni a jelölt által eddig létrehozott online tartalmaknak, de ha megteszik, az azt jelenti, hogy az illető valamiért különleges.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.9″][et_pb_column _builder_version=”4.0.9″ type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”4.0.9″ hover_enabled=”0″]

10. Légy önmagad!

 
Nem jó stratégia másnak tűnni, mint akik valójában vagyunk, esetleg okoskodni. Az őszinteség a legjárhatóbb út.

A leendő munkaadó azt szeretné látni, hogy valaki motivált, elhívatott, keményen akar dolgozni és jobbá akarja tenni a céget. A portfolióban érdemes feltüntetni néhány személyes vonatkozású dolgot is, mint például a hobbi vagy sport. Ugyanakkor a portfolió legyen egyszerű és a hangsúly a fő projekteken és a készségeken legyen, ne pedig a személyes információkon.

Összegzésképpen a legfontosabb gondolatok: a portfolió legyen könnyen áttekinthető és lényegre törő, ne kerüljön bele olyan tartalom, ami az érdeklődők szempontjából haszontalan. Ez azért is fontos, mert az emberek türelmetlenek. Van egy órájuk arra, hogy átnézzenek több tucat oldalt, így a te portfóliódra is valószínűleg csak pár percet szánnak. Alakítsd ki a szerkezetet és a tartalmat úgy, hogy ez alatt az 1-2 perc alatt is a lehető legjobb benyomást keltsd. Jó munkát!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]